marți, mai 08, 2007

Scrisoarea ALEGĂTORULUI ROMÂN din 2007

Dragă Traiane,

Sunt eu, fostul tău alegător. Cel care şi-a triplat factura la mobil pe luna noiembrie 2004, împărţind în stânga şi-n dreapta SMS-urile cu Bombo si Congo. Cel care s-a înfuriat crezându-te pe cuvânt când i-ai spus că "ăia" vor să-ţi fure alegerile. Cel care a îngheţat trei ore în gară ca să pună ştampila "VOTAT" pe numele tău. Cel care s-a îmbătat de fericire seara, la Universitate, că ai caştigat tu.

Ţi-am scris ultima dată pe 13 decembrie 2004 şi mi-ai publicat scrisoarea pe site-ul tău de Internet. A stat acolo de atunci şi nu cred că s-a mai uitat cineva la ea. Nici măcar tu. Dacă te-ai fi uitat, ţi-ai fi adus aminte de ce-ţi scriam atunci : « Du-te în Parlament şi zi-le : "Oameni buni, ăsta e Guvernul meu şi ăsta e programul său. Ai grijă să spui ceva acolo de clasa mijlocie, pentru PUR si fii generos cu minorităţile, pentru UDMR. Pentru PSD nu spune nimic, dar fii rău cu corupţia. Din câte am înţeles eu, politica se face pe programe, aşa că nu ar avea de ce să nu fie de acord" ».

Ai început să-ţi sabotezi propriul Guvern încă din prima săptămână de lucru. Nici n-au apucat bine să-şi îndeplinească cea mai importantă promisiune electorală – cota unică de impozitare – că tu o şi puneai de nişte alegeri anticipate.

Ai făcut, într-adevăr, politică pe programe. Pe programele TV, la ore de maximă şi de minimă audienţă. De la mare, de la cârciumă, sau la telefon, în direct.

Ai vrut anticipate şi în vară. Nu conta pentru tine că eu mi-am luat concediu ca să-i ajut pe ai mei, la ţară, să-şi scoată apa din casă şi din curte.

Uite ce-ţi mai scriam: « Să laşi în pace presa şi Justiţia, chiar dacă nu iţi convine ce zic şi ce fac. În rest, am eu grijă să trăiesc bine. Să trăieşti şi tu ! ».

Eu am avut grijă să trăiesc bine, dar tu ce-ai făcut ?

Te-am văzut la televizor vorbindu-le ziariştilor ca Tweety, băiatul ăla de galerie care a verificat rezistenţa lanţului pe piciorul cameramanului.

Şi te-am mai văzut ţipând la judecători pentru că nu-ţi conveneau nişte sentinţe. Ba le-ai dat şi nişte indicaţii preţioase pe cine să-şi aleagă ca şef.


Dragă Traiane,

Te-am crezut atunci când plângeai pentru boala lui Theodor Stolojan.

Te-am crezut atunci când îmi promiteai c-o să dai de pamânt cu tot sistemul ticăloşit.

Te-am crezut atunci când îmi promiteai că vei lucra în folosul meu, cu o echipă de oameni pregătiţi şi competenţi.

Pe urmă, l-am vazut pe Theodor Stolojan înviat ca Lazăr, cum intra vioi la scandal, în politică. Am vazut o duduie blondă, fără pregătire şi fără bun-simţ, Elena Udrea, care vorbeşte în numele tău. Ca să aflu, apoi, că ea şi soţul ei fac parte dintr-o gaşcă de tâlhari care au furat pe vremea lui Năstase, când tu vorbeai de ţepele din Piaţa Victoriei. Şi care, acum, pe vremea ta, îşi triplează afacerile cu binecuvântarea ta.

Am văzut cum ai lucrat în folosul meu : ai spus că trebuie sa fac una-alta cu « Marele Licurici de peste Ocean » şi ai provocat scandaluri din care să câştigi numai tu, nu eu. Iar din echipa ta de oameni pregătiţi şi competenţi, am văzut cum pleacă toţi. Şi Andrei Pleşu, şi Renate Weber, şi Adriana Săftoiu…

Şi mi-ai mai zis, Traiane, că o să-ţi dai demisia în cinci minute după ce te suspendă Parlamentul. Dar nu te-am mai crezut.


Dragă Traiane,

M-am săturat să te aud vorbind în numele meu. M-am săturat de circul tău şi de minciunile tale. M-am săturat de basmele tale cu oligarhi, din care lipsesc tocmai oligarhii tăi. M-am săturat de scandalul pe care-l faci. M-am saturat de tine !

Îţi cer să mă laşi în pace ! Îţi cer să mă laşi să trăiesc bine ca rezultat al inteligenţei mele şi al puterii mele de muncă. Îţi cer să mă laşi să mă bucur în linişte de noul meu statut de Cetăţean European.

Te-ai schimbat, am să te schimb şi eu ! Pe 19 mai, mă duc la vot şi o sa te ard de nu te vezi !

Exact aşa cum m-ai învăţat tu : o sa votez "DA", pentru mine şi ai mei ! Ca sa trăiesc bine !



Semnează cel care a fost cândva

Alegător al tău.

2 comentarii:

elena spunea...

....mda,imi aduc aminte ,ca am primit multe emailuri pro Base in perioada aceea si erai chiar entuziasmat si nu imi vine sa cred ca te-ai intors cu 180 grade acum....urasc fata asta a politicii

Florin Mihuţ spunea...

Elena, cel care s-a întors cu 180° a fost însuşi Băsescu. El a atacat primul chiar pe oamenii din echipa lui, pe liberali, cei cu care ajunsese la putere şi care-l susţinuseră până la capăt. Printre aceia mă aflam şi eu şi nu este decât o reacţie la faptul că Traian Băsescu nu ne mai reprezintă şi s-a îndepărtat de idealurile pentru care a ajuns Preşedinte...